مقاله ها

1400/10/28
نویسنده : علیرضا نبئی
hc8meifmdc|2010A6132836|Articlebsfe|tblEssay|text_Essay|0xfbffdc4502000000e409000001000100

نسل جدید خودروها

علیرضا نبئی

 

خودروی جدید کلیو 3

 

کلیو 3 نسل سوم خودروهای کلیوی دو در شرکت رنوست که با ویژگی‏های جدیدی وارد بازار شده است. این خودرو براساس پلتفرم B اتحاد رنو ـ نیسان با دو نوع موتور بنزینی و دیزلی شامل موتورهای بنزینی 1200 سی‏سی 16 سوپاپ (75 اسب بخار)، 1400 سی‏سی 16 سوپاپ (100 اسب بخار)، 1600 سی‏سی 16 سوپاپ (10 اسب بخار) و موتور دیزلی 1500 سی‏سی با سه قدرت خروجی 70 اسب بخار، 85 اسب بخار و 105 اسب بخار تولید شده است. خودروی مذکور در انواع دنده اتوماتیک یا معمولی تولید می‏شود. دنده یک این خودرو همانند مدل مدوس به صورت یک گیربکس خودکار عمل می‏کند که با دسته‏ای در پشت فرمان خودرو کنترل می‏شود. شرکت رنو برای طراحی و تولید کلیو 3 حدود 970 میلیون یورو هزینه کرده که 630 میلیون یورو مربوط به خطوط تولید است.

این خودرو که برای نخستین بار در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآمد، قرار است نیمه اول سال 2006 در تولید انبوه وارد بازار شود. تولید آن ابتدا در فرانسه و با فاصله اندک در ترکیه صورت می‏گیرد و تیراژ تولید این خودرو در سال اول 120 هزار دستگاه است. مدیر قسمت بازاریابی رنو قیمت مدل‏های مختلف این خودرو را بین 11 تا 21 هزار یورو اعلام کرد.

لوک الکساندر معاون امور بین‏المللی شرکت رنو نیز گفت، تمام خودروهای کلیو 3 در یک جاده 500 متری تست و سپس به مشتری تحویل داده می‏شود.

 

ضریب ایمنی

استفاده از کارت هوشمند به جای سوئیچ، از مزیت‏های این خودرو در زمینه افزایش ایمنی در مقابل سرقت است. خودروی کلیو 3 از نسل هشتم ترمزهای ABS شرکت بوش و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD (Electronic Brake force Distribute) و نیز کمک ترمزهای اضطراری EBA (Emergency Brake Assist) بهره می‏برد. همچنین این خودرو دارای برنامه الکترونیکی ثبات خودرو (ESP) است که ضریب ایمنی آن را برای سرنشینان بالا می‏برد.

کلیو 3 اولین خودروی دو در است که چراغ‏های اضافی در جلو دارد. چراغ‏های آن هنگام چرخش به راست و چپ خودرو با زاویه مناسب (حدود 40 درجه) حرکت می‏کنند تا دید راننده نسبت به پیچ جاده بهتر و بیشتر شود. هشت کیسه هوا در این خودرو تعبیه شده که دو کیسه هوا در جلو مجهز به سیستم محدودکننده فشار دوبل برای سرنشینان صندلی‏های جلوست. صندلی عقب این خودرو نیز محل جداگانه‏ای برای نشستن کودکان 6 تا 10 ساله دارد تا تعادل آنها را در مقابل تغییر جهت خودرو و یا ترمزهای شدید حفظ کند. کلیو 3 همچنین نشان 5 ستاره در تست‏های تصادف یورو NC AP را دریافت کرده است.

 

محیط زیست و کلیو 3

مدل بنزینی این خودرو هر 30 هزار کیلومتر و مدل دیزلی آن هر 20 هزار کیلومتر به سرویس نیاز دارد که موجب کاهش آلایندگی و اقلام مصرفی آن می‏شود. کلیو 3 با دارا بودن استاندارد زیست محیطی یورو 4 آلایندگی اندکی دارد و 95 درصد آن قابل بازیافت است.

 

تست جاده کلیو 3

شرکت رنو در ابتکاری جدید برای تست این خودرو صدها نفر از خبرنگاران و مسؤولان ارتباطات و رسانه‏ها را از 100 کشور جهان به جزیره ساردین ایتالیا دعوت کرد و آنها مدل‏های مختلف کلیو 3 را در جاده‏های کوهستانی و پرپیچ و خم این جزیره تست کردند. تقریباً قریب به اتفاق خبرنگارانی که در گروه خبرنگاران ایرانی، مراکشی، الجزایری و اردنی قرار داشتند، با دادن نمره قبولی به کلیو 3 آن را خودرویی مناسب، با ایمنی بالا و قدرت زیاد و فرمان‏پذیری خوب ارزیابی کردند.

کلیه این خبرنگاران مجاز بودند در سرعت‏های 130 کیلومتر در بزرگراه، 80 کیلومتر در جاده و 50 کیلومتر در شهر، این خودرو را تست کنند.

 

ال 90 و رنو

کارلوس گوسن مدیر رنو ـ نیسان پس از تست خودروی ال90 گفت: اجرای این پروژه باید تسریع شود.

لوک الکساندر معاون امور بین‏المللی شرکت رنو با حضور در جمع خبرنگاران ایرانی گفت: مدیر شرکت رنو ـ نیسان خودروی ال90 را تست کرده و ضمن ابراز رضایت از آن گفته است که اجرای این پروژه در ایران باید تسریع شود.

الکساندر با اشاره به تلاش طرف فرانسوی برای اجرای تعهدات خود در اجرای این طرح افزود: اولین قطعه برای ال90 در ایران تولید شده که گام مهمی برای اجرای این پروژه بزرگ است.

وی همچنین با اشاره به 150 هزار سفارش خرید خودروی لوگان در کشورهای الجزایر، رومانی، مراکش، اسپانیا، آلمان، چک، اسلونی، عربستان، مونته‏نگرو، اکراین و ترکیه گفت: مسلماً این خودرو در ایران نیز با استقبال مواجه خواهد شد زیرا مزیت‏های بسیاری دارد.

او درباره ذهنیت منفی ایرانیان نسبت به محصولات رنو گفت: به علت تصور منفی در خصوص محصولات رنو، فروش خودروهای این شرکت به آلمانی‏ها سخت بود ولی رنو با تولید محصولات کیفی، فروش سالانه در آلمان را از 75 هزار دستگاه به 250 هزار دستگاه افزایش داده است یعنی تولید محصول کیفی می‏تواند ذهنیت منفی مشتریان را اصلاح کند و ما امیدواریم با تولید محصولات جدید کیفی در ایران، از جمله ال90 این ذهنیت منفی اصلاح شود. وضعیت مناسب اقتصادی ایران و شرکای خوب ایرانی (سایپا و ایران خودرو) موجب تمایل رنو برای اجرای پروژه ال90 در ایران شده است.

الکساندر مزیت این طرح را پلتفرم مشترک و ساخت داخل دانست و افزود: رنو ـ نیسان به دنبال پروژه مونتاژ نیست و بر همین اساس قراردادهای جوینت ونچر (مشترک) با قطعه‏سازان ایرانی امضا کرده است. پس از شش ماه ارزیابی به این نتیجه رسیدیم که قطعه‏سازان ایرانی توان تولید قطعات مناسب با استاندارد رنو را دارند. رنو برای تولید ال90 با 50 شرکت ایرانی همکاری خواهد کرد و 600 قطعه و مجموعه قطعات در ایران تولید خواهد شد.

وی تولید موتور ال90 در مگاموتور سایپا را گام مهمی در زمینه ساخت داخل ال90 دانست و گفت: برای ساخت دیگر قطعات اصلی با شرکت‏های ایرانی در حال مذاکره هستیم.

 

مگان و پارس خودرو

معاون امور بین‏الملل رنو همچنین در جمع خبرنگاران ایرانی گفت: مگان تولیدی در پارس خودرو از جدیدترین تکنولوژی برخوردار خواهد بود.

وی افزود: مگان در دو نوع تولید می‏شود که مگان 1 سه سال پیش وارد بازار شد و مگان 2 به زودی وارد بازار می‏شود. مگان تولیدی پارس خودرو از نوع مگان جدید 2 است.

الکساندر تیراژ تولید این خودرو در ایران را 15 تا 20 هزار دستگاه در سال ذکر کرد و گفت: با همکاری سایپا و پارس خودرو، درصد ساخت داخل مگان را به تدریج افزایش خواهیم داد. 


طراحی وب سایتفروشگاه اینترنتیطراحی فروشگاه اینترنتیسیستم مدیریت تعمیر و نگهداریسامانه تعمیر و نگهداری PM سامانه جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم مدیریت کلان IT طراحی وب سایت آزانس املاک وب سایت مشاورین املاک طراحی پورتال سازمانی سامانه تجمیع پاساژ آنلاین پاساژ مجازی

جدیدترین مقاله ها

نام : *

پیغام : *