مقاله ها

1399/11/14
نویسنده : -
hc8meifmdc|2010A6132836|Articlebsfe|tblEssay|text_Essay|0xfbff17c1010000007606000001000100
پنج راه حل برای طراحی اداری خانه
اتاق کار(home office) پر طرفدارترین تغییر در حال انجام در سالهای اخیر است.در سالهای 1980 اتاق کار به میزی در گوشه ای خلوت یا در گوشه اتاق خواب خلاصه می شد.
امروزه کامپیوترها، فکس ها، ماشین تایپ ها، پرینترها، و اینترنت، ایمیل، و... راه های ارتباطی را برای زندگی ایجاد کرده اند، که نیاز به فضاهایی متناسب با کاربریشان دارند.
هم اکنون دیگر یک میز کوچک وصندلی پاسخگویی به نیازهای امروزی زندگی نیستند. خواه شما ازاتاقتان فقط برای پرداختن صورت حساب ها یا نوشتن نامه هایتان استفاده کنید، یا برای کار، روزانه از آن استفاده کنید، نیاز به فضایی دارید که برای شما کارآیی مناسب داشته باشد.
در ابتدای طرح ریزی برای اتاق کار توجه به راه حل های زیر می تواند شما را در طراحی مناسب این فضا راهنمایی کند.
1- یافتن فضایی که برای شما کارآیی دارد.
2- توجه کردن به امکانات لازم موجود در مکان.
3- در نظر داشتن راحتی مبلمان وفضا
4- استفاده کردن از چیز هایی که موجود است.
5- ساده کردن و سامان بخشیدن
فرستنده مقاله: مسعود مرعشی
- یافتن فضایی که برای شما کارآیی دارد
فضای کار شما به زیربنای خانه شما و فضای به خصوصی که برای کار نیاز دارید
بستگی دارد. در یک راه حل جمع و جور توجه به نوعیت کاری که قرار است در آن انجام شود، لازم به نظر می رسد. همین طور در نظر داشتن اینکه چه فضایی را می توان تبدیل به فضای اداری کرد، در یافتن فضای کارآمد یه شما کمک می کند.
اگر از فضاهایی که در خانه کمتر کا ربرد دارند، مانند اتاق خواب مهمان، اتاق ناهارخوری،... استفاده کنید بهتر است. همین طور در صورت امکان می توانید گنجه را نیز به محوطه اداری اضافه کنید.
اما اگر شما نیاز به یک فضای کامل اداری دارید، با صرف هزینه می توانید مبلمان منزل را کاملا تغییر داده و فضایی کاملا اداری ایجاد کنید.
- توجه کردن به امکانات لازم در مکان
در یک مکان اداری نیاز به دسترسی آسان به تلفن و برق و همین طور گرمایش و تهویه مطبوع مناسب است.پیشنهاد می شود از نورپردازی مناسب و پرده متناسب با فضا و همین طور از کفپوش مناسب استفاده کنید. اگر شما مراجع دارید چه امکاناتی را برای آن در نظر می گیرید.چه میزان امنیت برای نوشته ها و کارهایتان نیاز دارید؟ و چه مکانی را برای نگهداری از پوشه ها و مدارک اداری و کتاب ها و منابع مرجع در نظر گرفته اید؟
برای قرار دادن مبلمان مورد نیاز برای کار، در نظر گرفتن مساحت فضای کار مورد نیاز و همین طور چگونگی قرارگیری مبلمان در مکان، حایز اهمیت است.
- در نظر داشتن راحتی مبلمان وفضا
با توجه به زمان زیادی که در فضای کار صرف می کنید، آسایش در این فضا بسیار حایز اهمیت است. در نظر گرفتن مبلمان مناسب شامل صندلی راحت و میز های مناسب برای کار و کامپیوتر از جمله مواردی است که باید در نظر گرفت.نکته مهم در راحتی مبلمان و فضا در نظر گرفتن تناسبات انسانی در طراحی آنها است. میتوانید جهت در نظر گرفتن این مواردی طرح هایی را روی کاغذ ترسیم کنید.
- استفاده کردن از چیز هایی که موجود است
به وسایل موجود در خانه توجه کنید، می توانید از مبلمان غیر قابل استفاده در منزل در فضای کار استفاده کنید. مانند قفسه کتابی که برای اتاق فرزندان بزرگ است یا مبلی که دیگر از آن استفاده نمی کنید.از قفسه ها و کمد ها و ... دکوراسیون هایی که نیاز ندارید، میتوانید استفاده کنید. در نهایت می توانید فضای کارتان را مناسب با کاری که در آن انجام می دهید رنگ کنید، یا از کاغذ دیواری استفاده کنید.

- ساده کردن و سامان بخشیدن
از قرار دادن مبلمان اضافه در فضا بکاهید و آنچه را که واقعا به آن نیاز دارید و استفاده می کنید را قرار دهید. فضا و مبلمان داخل آن را با کاری که قرار است در آن انجام دهید، ساماندهی کنید. قفسه کتب و منابع مرجع را مرتب و ساماندهی نمایید. نیاز مندیهای خود را مشخص کنید و در راستای آنها برنامه ای را تنظیم کنید.

طراحی اداری خانه در سالهای اخیر رشد بسیاری داشته است و بسیار متنوع و گوناگون شده است.هم اکنون صاحبان خانه ها میتوانند از ایده های متنوع و جذابی برای فضای کارشان در منزل استفاده کنند، که توجه به موارد ذکر شده می تواند راهگشایی جهت بهینه سازی اتاق کار منازل باشد.


طراحی وب سایتفروشگاه اینترنتیطراحی فروشگاه اینترنتیسیستم مدیریت تعمیر و نگهداریسامانه تعمیر و نگهداری PM سامانه جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم مدیریت کلان IT طراحی وب سایت آزانس املاک وب سایت مشاورین املاک طراحی پورتال سازمانی سامانه تجمیع پاساژ آنلاین پاساژ مجازی

جدیدترین مقاله ها

نام : *

پیغام : *