hc8meifmdc|2010A6132836|Articlebsfe|tblEssay|text_Essay|0xfbff5f7c02000000230c000001000100
خلاصه
نگرش را به سه سطح شناختی، عاطفی و رفتاری تقسیم میکنند. و در برنامههای آگاهســازی ســعی بـــر آن اســـت که با روشهای بازاریابی اجتماعی و تکنولوژی آموزش نگرش شناختی را تبدیل به نگرش رفتاری نمایند، لیکن این فرآیند تبدیل شناخت و آگاهی به رفتار قابل مشاهده، بایستی تابع یک روش علمی باشد، تا بتوانیم ارزیابی فعالیتهای آگاهسازی را به طور کمی و دقیق برآورد نمائیم.
در این مقاله فرآیند آگاهسازی از زمان شروع، یعنی ایجاد نگرش شناختی تا ، بررسی و ارزیابی نگرش رفتاری، بوجود آمده مورد بررسی قرار گرفته است و در هر مرحله دادهها و اطلاعات مورد نیاز برای برنامهریزی فعالیتهای آگاهسازی در خصوص منطقی ساختن الگوی مصرف انرژی ارائه گردیده است.
واژههای کلیدی : روان شناسی اجتماعی، نگرش، تغییر نگرش، بازاریابی اجتماعی